Azt hiszem túlzás nélkül állítható, hogy a 2003. évi Brazil Nagydíj minden idők egyik legizgalmasabb, leglátványosabb és legtöbb vitát kiváltó versenye volt. Már a rajt előtt sejteni lehetett, hogy nem akármilyen futamot láthatunk majd, ugyanis zuhogó esőben álltak ki a pilóták a rajtrácsra. Az akkori gumiszabályok értelmében egy gumiszállító csak egyfajta esős gumit vihetett el egy nagydíjra, emiatt a Michelines csapatok komoly előnybe kerültek, a Bridgestone ugyanis rosszul választott...
A versenybíróság az időjárásra való tekintettel nem merte a mezőnyt állórajttal indítani, így a Safety Car mögül kezdték meg a pilóták a 32. Brazil Nagydíjat, Barrichello, Coulthard, Webber és Raikkönen vezetésével. A Jaguar ifjú ausztrál versenyzőjének élete első igazán nagy dobása volt ez a harmadik rajthely! Coulthard már a rajtnál (mely nyolc biztonsági autós kör után történhetett meg) lehagyta a hazai közönség előtt nagyon bizonyítani akaró Rubenst, majd egy körrel később Raikkönen is otthagyta a brazilt, és úgy fellelkesült ezen, hogy csapattársát, Coulthardot is megelőzte egy újabb kör elteltével. Nem sokkal később megtörtént az első komolyabb baleset: az ír Ralph Firman Jordanjének a célegyenes végén eltört a bal első felfüggesztése és az irányíthatatlan autó belecsapódott Panis Toyotájába. Mindketten kiestek, a pályára pedig visszatért a Safety Car.
Az újraindítás után elkezdte szedni áldozatait a kanyar, melyet a verseny óta a világ legdrágább parkolójaként emlegetnek: a Senna S-kanyar utáni gyors balkanyarban az elkövetkező néhány körben öt pilóta versenye ért véget, és csatlakoztak a már korábban ugyanott kieső Wilsonhoz. Elsőként Montoya és Pizzonia csapódott be közvetlenül egymás után, őket a címvédő Schumacher, Jos Verstappen, és az elég csúnya balesetet szenvedő Button követte. A probléma az volt, hogy egy hatalmas vízátfolyás keletkezett a kanyarban a pálya dimbes-dombos jellege miatt, amelyen megcsúszva az autók egymás után a gumifalba vágódtak. Mind Schumacher, mind Button ütközése után visszatért a biztonsági autó a pályára. Álljunk meg egy szóra a Minardi holland pilótájánál, Jos "The Boss" Verstappennél! A csapat esőre és sok Safety Carra számított, és sikerült egy kiváló taktikát kidolgozniuk a versenyre. Verstappen valami egészen bámulatos sikert érhetett volna el, ha nem csúszik ki abban a bizonyos 3-as kanyarban. Csapatfőnöke, Paul Stoddart szerint a Minardinak közel húszéves történelme során először és utoljára volt reális esélye megnyerni egy nagydíjat.
A sok kicsúszás után nyugodtabb percek következtek, Barrichello a második pozícióban egyre közelebb került az élen álló Coulthardhoz, végül a 45. körben a skót hibázott, a Ferrari brazilja pedig az élr állt, nagyon közel kerülve ahhoz, hogy teljesítse élete egyik legnagyobb álmát: hogy győzzön Brazíliában. Mindössze két kör adatott meg neki az élen, hamarosan a pálya szélére parkolta le autóját, a hivatalos álláspont szerint az üzemanyagbefecskendező rendszer romlott el, ám sokan állítják: egyszerűen kifogyott a benzine... Utoljára három és fél évvel korábban, az 1999-es Európa GP-n fordult elő, hogy egyik Ferrari se szerezzen pontot egy versenyen! Coulthard ismét vezetett, őt követte csapattársa Raikkönen, a Jordan csapat 200. versenyét teljesítő Fisichella, majd az ifjú titán, az előző versenyen pole pozícióból induló és harmadik helyen befutó Fernando Alonso.
Nem sokkal később Coulthard kiállt a boxba, Fisichella pedig egyre közelebb került Raikkönenhez. Gyorsabb volt a finnél, ám neki még volt hátra egy boxkiállása, míg ellenfelének már nem. Végül, az 54. körben az olasz meg is előzte őt, és az élre állt. Hatalmas siker kapujában állt mind a Jordan csapat, mind Fisichella, hiszen ebben a szezonban hihetetlenül gyengén produkált a brit istálló! Mindössze három alkalommal tudtak pontot szerezni, most viszont legalább egy dobogós hely biztosnak tűnt nekik...
Az 56. körben a célegyenesre rávezető nyújtott balkanyarban Mark Webber elvesztette az irányítást autója felett és hatalmas balesetet szenvedett. Autója roncsait Fisichella és Raikkönen még el tudta kerülni, ám Alonso már nem, és belerohant az egyik gumiba, majd a falnak csapódott. A versenyt piros zászlóval leintették, Alonsot kórházba szállították, és elindult a tanakodás, hogy ki is nyert? Egy hibás szabályértelmezés miatt végül Raikkönent hirdették ki győztesnek, Fisichellát másodiknak, míg az épp kórház felé tartó spanyol lett a harmadik. A következő héten megvizsgálták az ügyet, és Fisichellának adták a győzelmet, és az azzal járó tíz pontot. A kupát maga Raikkönen adta át olasz versenyzőtársának, aki végülis így nyerte meg pályafutása első versenyét.
Legendás versenyek - Azért a víz az úr... - Brazil GP, 2003
2007.10.15. 14:40 :: pytho
Szólj hozzá!
Címkék: 2003 jordan webber coulthard barrichello alonso fisichella forma1 raikkönen legendás versenyek brazil gp verstappen
A bejegyzés trackback címe:
https://pytho.blog.hu/api/trackback/id/tr31195259
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek