Sebastian Vettel (Toro Rosso) és Mark Webber (Red Bull) - kiestek
Az elkövetkező időszakra jónéhány álmatlan éjszaka prognosztizálható szegény Vettel számára. Az ifjú német pilóta, azt hiszem nem túlzok, ha azt mondom, hogy élete nagy lehetőségét szalajtotta el Fujiban, és ez döntő hatással lehet a pályafutására. Azok kedvéért, akik nem látták a versenyt: féltávon túl jártak már a pilóták, amikor Vettel a biztonsági autó mögött araszolva hátulról beleszaladt Mark Webberbe, mindkettejüket kiejtve ezzel a versenyből. Az eset igazi pikantériája, hogy Vettel és Webber egy kvázi-csapattársi viszonyban állnak egymással, hiszen a Red Bull mindkettejük munkaadója. Talán nem lett volna hatalmas probléma ebből, ha ez a 14-15. helyen történik, ám ez nem így volt. Ugyanis Webber a második, Vettel pedig a harmadik helyen haladt, ez mindkettejük pályafutásának legjobb pozíciója volt, és csapataik történetére szintén igaz ez. Ráadásul a safety car bejövetele előtt Webber gyorsabbnak látszott mint Hamilton, túlzás nélkül állíthatjuk, élete első győzelmének esélyét is elvette tőle tapasztalatlan kollégájának figyelmetlensége.
Felipe Massa (Ferrari) - 6. hely
Szegény Massát ma az ág is húzta. Sosem fog kiderülni, mit érhetett volna el ma, ha nincs a Ferrari elhibázott gumitaktikája. Massa ugyanis már az első körökben kerékcserére kényszerült, hiszen csaapata úgy gondolta, az intermediate gumi alkalmas lesz a tengerré változott Fuji pályáján. Nem volt az. Aztán csodálatosan versenyzett, feljött a harmadik helyre (három boxkiállással, miközben a többiek csak egyszer álltak ki), ám végül legyőzte őt a csapatérdek. Egyértelmű volt, hogy előre kell engednie Kimi Raikkönent, és a Ferrari ezt szabályosan, ám nagyon csúnyán tette meg. Massát negyedjére is kiszólították a boxba, így véve el tőle három helyezést, melyek közül az utolsó körben Kubicával szemben, egy egész parádés manőverrel, egyet azért visszaszerzett. Nyilvánvaló, hogy a csapat meg fogja magyarázni ezt az utolsó kiállást ("Sajnos elszámoltuk a benzinfogyasztást..."), ám nem tartom valószínűnek, hogy bárki is hinne nekik.
Adrian Sutil (Spyker) -
A saját tehetségéhez méltatlanul gyenge Spykerrel versenyző Adrian Sutil első látásra nem tűnhet akkora nagy vesztesnek az imént felsoroltakhoz képest, ám van valami, amiért őt is idesorolom. Már az előző futamon is megbizonyosodhattunk róla, hogy a Spyker új autója sokkal versenyképesebb az elődjénél, és Sutil igazolta is ezt a mai versenyen. Megverte a Toyotákat, Barrichellót, és nagyon stabilan tartotta az utolsó tizenöt körben a kilencedik pozíciót, ami azt jelentette számára, hogy ha még valaki kiesik előle, akkor pontot tud szerezni, ami a Spykernek körülbelül akkora siker lett volna, mint a Ferrarinak a világbajnoki cím (vagy még nagyobb, utóbbira ugyanis van esély, előbbire pedig nemigen). Sutil várt-várt, hogy valaki kiessen, ő pedig megszerezze élete - és a csapat történetének - első pontját. Ez meg is történt, egy körrel a vége előtt Heidfeld leparkolta a BMW-t a pálya szélére, Sutil pedig nyolcadik lett... volna, ha meg nem csúszik az utolsó, 67. körben. Így maradt neki a kilencedik hely, és az évkönyvekbe csak ez kerül be.
UPDATE: A versenybíróság megbüntette Vitantonio Liuzzit, így Sutil pontszerző lett, és semmi keresnivalója a hétvége vesztesei közt. A róla szóló részt azért nem veszem le. :)
Fernando Alonso (McLaren) - kiesett
Szándékosan hagytam az összeállítás végére az uralkodó világbajnokot, akiről ezután a verseny után - ha nem is 100%-os bizonyossággal - kijelenthetjük: már csak pár hétig viselheti ezt a titulust. Alonso a verseny közepe táján a 8. helyről csapódott a gumifalba, és ha bele is kezdünk egy "mi lett volna, ha..." kezdetű értelmetlen gondolatmenetbe (miszerint ha ez a baleset nincs, akkor nincs safety car, és nincs a Vettel-Webber találkozó sem), akkor is úgy számolhatunk, hogy legalább a negyedik helyre behozhatta volna az autót, ez esetben hét pont hátránya lenne Hamiltonnal szemben az összetettben. A McLaren-csapat idei első kiesésével (egyébként még mindig brilliáns a csapat megbízhatósága: 32-ből 31 célbaérés, műszaki hiba nélkül) azonban a spanyol hátránya tizenkét pontra hízott, amely ismerve az ifjú Lewis idei formáját, behozhatatlannak tűnik. Itt említeném meg, hogy a rossz modora miatt sokak által nagyon utált Alonso ezúttal teljesen korrektül nyilatkozott balesetéről, csak saját magát hibáztatva érte, pedig aki látta a versenyt az tudja, nyugodtan Vettelre kenhette volna...
Az ifjú Sebastiannak azonban azt hiszem, mára épp elég volt enélkül is...
Utolsó kommentek