HTML

Pytho blogja

Egy szegedi egyetemista blogja mindenről, ami érdekli :) Olvasása semmilyen korosztálynak sem ajánlott :)

Címkék

18plusz (1) 1975 (1) 1982 (1) 1985 (1) 1987 (1) 1994 (1) 1996 (1) 1999 (1) 2003 (2) 2007 (3) albers (3) alesi (1) alonso (6) argentína (1) atlantis (1) atlétika (1) ausztria (1) autósok (1) baba (1) baba mama (1) bajor (1) baleset (6) barátság (1) barcelona (1) barrichello (4) bejrút (1) bmw (3) bosznia (1) bourdais (2) brazil gp (2) button (2) caesar (1) coulthard (5) család (1) davidson (3) egészség (1) egyetem (1) élet (1) érdekes (1) érdekesség (1) escobar (1) ezen a napon (7) f1video (6) f1 évértékelés (3) f1 statisztika (1) ferencváros (1) fisichella (5) foci (2) focivideó (3) forma1 (16) fuji (2) funvideo (5) glock (1) greene (1) gyerek (1) hajós (2) hakkinen (1) hamilton (4) heidfeld (4) herbert (1) hetihetes (3) hill (1) hülyeség (7) hungarisztán (4) indianapolis (1) irvine (1) jordan (1) kanada (3) karthikeyan (1) kína gp (1) knézy jenő (2) kolumbia (1) kovalainen (2) közélet (1) közlekedés (1) kubica (5) legendás versenyek (2) légikatasztrófa (1) liuzzi (3) magyarfoci (1) malév (1) maradona (1) massa (4) matematika (1) máv (1) messi (1) minardi (1) mitológia (1) monaco (1) mozi (1) nakajima (2) napjaim (1) nurburgring (1) ókor (1) orbánviktor (1) paffett (1) paletti (1) panis (1) privát csapatok (1) raikkönen (5) ralf schumacher (3) rendőrség (2) részegek (1) rólam (1) róma (1) rosberg (4) salo (1) sato (2) schumacher (1) speed (1) sportvideó (2) spyker (1) sutil (3) személyi igazolvány (1) szolgálati közlemény (1) titanic (1) toro rosso (2) trulli (2) űrhajózás (1) utazás (1) vasút (1) verstappen (1) vettel (7) villeneuve (1) webber (6) winkelhock (1) wurz (4) Címkefelhő

Linkblog

Utolsó kommentek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Elgyáriasodás...

2007.11.10. 18:35 :: pytho

A Forma1 elmúlt tíz évét megvizsgálva arra a nem túl örömteli következtetésre juthatunk, hogy bizony végérvényesen leáldozóban van a privát csapatok csillaga a Forma1-ben. Tíz éve még egyedül a Ferrari szerepelt teljes gyári csapatként a királykategóriában, mára már a mezőny közel fele, öt istálló tekinthető egy-egy nagy autógyár saját csapatának.

Az alábbi diagramon a gyári és a privát csapatok számának alakulása látható az elmúlt évtizedben:


























Az ábra azt hiszem magáért beszél. Ráadásul ezen diagramon nem vettem figyelembe az úgynvezett "B-csapatokat", mint amilyen a Super Aguri a Hondának, sem a "félgyári" csapatokat, amely elnevezéssel azon istállókat jelölöm a továbbiakban, melyek ugyan nem mondhatóak gyári alakulatnak, de nagyon szoros kapcsolatban állnak/álltak egy-egy nagyobb autógyárral (például a McLaren-Mercedes, vagy pár éve a BAR-Honda).

A privát csapatok felvásárlásával egyidőben nagy nevek tűntek el az F1 palettájáról, elegendő itt a Benettont megemlíteni, és nagyon örömteli - azt hiszem nem csak számomra - az a tény, hogy annak ellenére, hogy a BMW felvásárolta a Sauber csapatot, legalább nevében megőrizte az elődöt.

És hol vannak már azok az idők, amikor egy privát csapat a legnagyobbak alá is borsot tudott törni? Amikor Heinz-Harald Frentzen egy Jordannel három futammal a szezon vége előtt komoly esélyekkel bírt a világbajnoki cím megszerzésére? Bizony rég elmúltak már. Az elmúlt nyolc évben autógyártól teljesen független csapat nem tudott a legjobb háromba kerülni a pontversenyben (utoljára 1999: Jordan, 3. hely), a Sauber 2001-es 4. helyezése óta pedig a legjobb négybe sem (az idei évben ugyan negyedik lett a Williams-Toyota, ám ezt csak a McLaren kizárásának köszönhetik, így meg mégsem az igazi...). A következő diagramon a gyári, "félgyári" és privát csapatok adott szezonbeli legjobb világbajnoki helyezései láthatóak:




























Sokat ehhez sem kell hozzáfűzni: ma már nincs esélye egy teljesen független csapatnak beleszólni a nagyok dolgába. És nem ért véget a folyamat: a hírek szerint a Toyota a Williamset, a Ferrari a Toro Rossot, míg a McLaren-Mercedes a jövőre induló Prodrive-ot szeretné B-csapatává alakítani. Ha ez így folytatódik, pár éven belül teljesen eltűnhetnek a par excellence privát alakulatok a mezőnyből.

Természetesen ez is egy olyan tendencia, ami ellen nem lehet, és talán nem is kell tenni, egy dolog azonban az én számomra biztosnak tűnik: a Forma1 történetének egy igen hosszú és dicsőséges időszaka nemsokára teljesen mértékben le fog zárulni: véget ér a privát csapatok korszaka...

2 komment

Címkék: forma1 privát csapatok f1 statisztika

A bejegyzés trackback címe:

https://pytho.blog.hu/api/trackback/id/tr19224591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F1 Fan · http://www.virtualmanager.hu 2008.03.14. 09:59:27

Sziasztok!

Szeretnék ajánlani egy Forma1-es játékot: www.virtualmanager.hu
Játssz, és tedd még izgalmasabbá a szezont!

Ződgyík 2009.10.13. 15:11:29

@F1 Fan:
Ezt a szezont már kevés dolog teheti izgalmasabbá - habár nekem az arab pálya és a verseny tetszik!
(mondjuk Imola akkor is viszi a prímet nálam)
süti beállítások módosítása