HTML

Pytho blogja

Egy szegedi egyetemista blogja mindenről, ami érdekli :) Olvasása semmilyen korosztálynak sem ajánlott :)

Címkék

18plusz (1) 1975 (1) 1982 (1) 1985 (1) 1987 (1) 1994 (1) 1996 (1) 1999 (1) 2003 (2) 2007 (3) albers (3) alesi (1) alonso (6) argentína (1) atlantis (1) atlétika (1) ausztria (1) autósok (1) baba (1) baba mama (1) bajor (1) baleset (6) barátság (1) barcelona (1) barrichello (4) bejrút (1) bmw (3) bosznia (1) bourdais (2) brazil gp (2) button (2) caesar (1) coulthard (5) család (1) davidson (3) egészség (1) egyetem (1) élet (1) érdekes (1) érdekesség (1) escobar (1) ezen a napon (7) f1video (6) f1 évértékelés (3) f1 statisztika (1) ferencváros (1) fisichella (5) foci (2) focivideó (3) forma1 (16) fuji (2) funvideo (5) glock (1) greene (1) gyerek (1) hajós (2) hakkinen (1) hamilton (4) heidfeld (4) herbert (1) hetihetes (3) hill (1) hülyeség (7) hungarisztán (4) indianapolis (1) irvine (1) jordan (1) kanada (3) karthikeyan (1) kína gp (1) knézy jenő (2) kolumbia (1) kovalainen (2) közélet (1) közlekedés (1) kubica (5) legendás versenyek (2) légikatasztrófa (1) liuzzi (3) magyarfoci (1) malév (1) maradona (1) massa (4) matematika (1) máv (1) messi (1) minardi (1) mitológia (1) monaco (1) mozi (1) nakajima (2) napjaim (1) nurburgring (1) ókor (1) orbánviktor (1) paffett (1) paletti (1) panis (1) privát csapatok (1) raikkönen (5) ralf schumacher (3) rendőrség (2) részegek (1) rólam (1) róma (1) rosberg (4) salo (1) sato (2) schumacher (1) speed (1) sportvideó (2) spyker (1) sutil (3) személyi igazolvány (1) szolgálati közlemény (1) titanic (1) toro rosso (2) trulli (2) űrhajózás (1) utazás (1) vasút (1) verstappen (1) vettel (7) villeneuve (1) webber (6) winkelhock (1) wurz (4) Címkefelhő

Linkblog

Utolsó kommentek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Legendás versenyek - Panis egyetlen győzelme - Monaco GP, 1996

2007.10.11. 14:00 :: pytho

1996. május 19-én rendezték meg az 54. Monacoi Nagydíjat, az azévi világbajnokság hatodik futamát. A versenyre a Williams-Renault brit pilótája, Damon Hill óriási előnnyel érkezett, az első öt futamból négyet megnyerve, 43 ponttal állt a bajnoki pontverseny élén, őt csapattársa Villeneuve és a szezon előtt a Ferrarihoz kerülő M. Schumacher követte 22 és 16 egységgel.

Az időmérő edzésen meglepetésre Michael Schumacher elhappolta az elős rajtkockát Hill elől, megszerezve első pole-ját a Ferrarival. Jacques Villeneuve meglepetésre csak a tizedik időt érte el, ezzel győzelmi esélyei máris odaveszni látszottak. A rajtrácsra szemerkélő esőben álltak fel a pilóták, méghozzá csak huszonegyen, Andrea Montermini ugyanis a bemelegítő edzésen összetörte az autóját.

A második körre pedig már csak tizenhatan maradtak versenyben! Elsőként Jos Verstappen esett ki, aki érthetetlen módon száraz gumikon rajtolt el - esélye nem volt bevenni az első kanyart... Aztán éppenhogy kijöttek a St. Devote-ból, a mezőny végén a két Minardi - Fisichella és Pedro Lamy - összeütközött, mindkettejük versenyének véget vetve. Michael Schumacher valószínűleg még az elhibázott rajtján mérgelődött - aminek köszönhetően visszaesett Hill mögé -, amikor a Mirabeau kanyarban megcsúszott, és letörte a bal első kerekét. És még mindig nem volt vége az első kör drámáinak! Az egészen kiváló, hatodik rajthelyet megszerző Rubens Barrichello a kör végén a Rascasse-ban hibázott, és az ő versenye is véget ért.

A csillaghullás pedig folytatódott, a tizedik kör végére már csak tizenketten maradtak a pályán! Katayama és Rosset versenyét az eső, míg Dinizét és Bergerét egy-egy műszaki hiba szakította félbe. Teltek-múltak a körök, az eső hol jobban, hol kevésbé esett, a mezőny hátsóbb felében Olvier Panis villogtatta meg oroszlánkörmeit, előzésekkel, leggyorsabb körökkel, és egy egészen merész, a ferraris Irvine-nal szembeni manőverrel, amely a sportszerűség határait súrolta. A harmincadik körben Brundle versenye is véget ért, csakúgy mint a negyvenedikben Damon Hillé! A szezon során először hibásodott meg a Renault motor a Williamsben, így a világbajnoki éllovasnak ki kellett állnia. A vezetést Jean Alesi vette át, mögé pedig felzárkózott a másik francia: Panis. Alesi húsz körön át vezette a versenyt, amikor azonban a Benetton felfüggesztése meghibásodott, ki kellett állnia, ezzel honfitársa Panis állt az élre. Már csak kilenc autó volt versenyben, és hamarosan ez a szám is drasztikusan lecsökkent! A 66. körben Villeneuve hatodjára körözte volna le Luca Badoert, aki nem figyelt eléggé, összeütköztek, és mindketten kiestek. Nem sokkal később Irvine csúszott meg ugyanott, ahol csapattársa, Schumacher a futam elején, autójába Mika Salo belerohant, az övébe pedig a másik Mika: Hakkinen. Ők is kiestek. Panist David Coulthard üldözte, mögötük jött Herbert a Sauberrel, a negyedik helyen pedig csapattársa Frentzen. Aztán a 74. körben ő is feladta a versenyt, így a kockás zászlót csak három pilóta látta meg.

A versenyt tehát a Ligierrel versenyző Olvier Panis nyerte meg, francia pilóta, francia autóval, Monacoban. Elképesztő volt mind a csapat, mind a pilóta öröme. Az egykor igen sikeres Ligier közel tizenöt év után tudott újra nyerni, Panis pedig élete első, és - mint később kiderült - utolsó győzelmét aratta a Forma 1-ben. A verseny azt hiszem, örökre emlékezetes marad mindazoknak, akik látták, és valószínűleg örökre beírta magát a Száguldó Cirkusz történelmébe is, hiszen azelőtt és azóta sem fordult elő soha, hogy mindössze három autó fejezzen be egy nagydíjat...

2 komment

Címkék: schumacher herbert villeneuve 1996 coulthard fisichella forma1 monaco hill hakkinen panis legendás versenyek alesi irvine salo

A bejegyzés trackback címe:

https://pytho.blog.hu/api/trackback/id/tr95192846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evetke 2007.10.11. 21:41:19

ezek szerint minden célbaért pilóta dobogóra állhatott?

:D

pytho 2007.10.11. 23:29:52

Pontosan így történt :) Akkoriban még csak hatan kaptak pontot, és a 4-5-6. helyeket a három utoljára kieső versenyző: Frentzen, Hakkinen és Salo kapták meg.
süti beállítások módosítása